The headlines that made most buzz on this page
16/02/25 09:23
5.26% of the views
מאת אנשים ומחשבים
המשפיענית והסופרת היהודייה השמרנית אשלי סנט קלייר אומרת כי לפני חמישה חודשים ילדה תינוק לאילון מאסק. מאסק לא הגיב לפניית התקשורת אליו, אבל אם זה נכון – זהו ילדו ה-13 במספר של המיליארדר חובב הילדים.
"בציוץ שפרסמה ב-X, כותבת סנט קלייר: "לפני חמישה חודשים ילדתי תינוק. אילון מאסק הוא האב. לא חשפתי זאת בעבר כדי להגן על פרטיות ילדנו וביטחונו, אך בימים האחרונים התברר כי בכוונת הצהובונים לעשות זאת, ללא קשר לנזק שזה יגרום".
סנט קלייר מוסיפה: "אני מתכוונת לאפשר לילד שלנו לגדול בסביבה רגילה ובטוחה. מסיבה זו, אני מבקשת מהתקשורת לכבד את פרטיותו של ילדנו ולהימנע מדיווח פולשני".
סנט קלייר כם כותבת בראש
סנט קלייר שיתפה את
לפי השמועות, השניים ביקרו במעבר גבול בטקסס, בנפרד, בערך באותו זמן, כשהיא ציינה בפודקאסט Liberty Lockdown, שהתזמון של מנכ"ל טסלה הוא "צירוף מקרים מוחלט" ושהם לא דיברו באופן אישי.
בנובמבר שלאחר מכן, סנט קלייר כתבה ב-X: "הפסקת אמצעי מניעה ואדרל (תרופה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, נ.א.) הייתה אחד הדברים הטובים ביותר שעשיתי אי פעם למען בריאותי הנפשית. כל כך הרבה אמריקנים על קוקטיילים תרופתיים, ואז תוהים למה הם מרגישים שהם משתגעים". מאסק הגיב לציוץ וכתב: "זה בטוח."
בשנת 2004 הביאו לעולם מאסק ואישתו הראשונה, ג'סטין ווילסון, תאומים בהפריה חוץ גופית. שנתיים לאחר מכן נולדה להם שלישייה. הלידות הגיעו לאחר שבנם הבכור של בני הזוג מת מות עריסה כשהיה בן עשרה שבועות בלבד. בהמשך, הביא לעולם שלושה ילדים עם הזמרת הקנדית גריימס, שהייתה בת זוגו לזמן מה. בשנת 2022 נולדו למאסק תאומים מ-איבון זיליס, מנהלת בכירה בנויראלינק שבבעלותו. שנתיים לאחר מכן, השניים הביאו לעולם ילד נוסף.
16/02/25 18:16
5.26% of the views
מאת אנשים ומחשבים
עוד חברת בינה מלאכותית עולה על גל "המחקר העמוק". הפעם מדובר ב-פרפלקסיטי (Perplexity) שמצטרפת לגוגל, שהציגה את כלי המחקר העמוק שלה בדצמבר בשנה שעברה, ול-OpenAI, שהשיקה כלי דומה ממש לאחרונה.
כמו קודמיו, גם המטרה של הכלי הזה של פרפלקיסיטי היא לספק תשובות מדויקות, מלאות וענייניות יותר לשאילתות שמעבירים אליו, והכיוון הוא למומחי נתונים בכל תחום, מתחום הפיננסים ועד שיווק ומחקרי מוצר.
לפי החברה, כלי המחקר העמוק "מחפש באופן איטרטיבי, קורא מסמכים ומסיק מסקנות לגבי הצעד הבא שצריך לעשות, והוא משכלל את תוכנית המחקר שלו ככל שהוא לומד יותר על תחומי הנושא, בדומה לאופן שבו אדם עשוי לחקור נושא חדש".
לפי אנליסטים שכבר בדקו אותו, הכלי של פרפלקיסיטי מהיר יותר משני מתחריו המפורסמים יותר, אבל הוא מיועד בעיקר לחוקרים מזדמנים.
ויש לו עוד יתרון: למרות שהוא בינתיים זמין בגישה רק באמצעות דפדפן, כשהחברה מדברת על אפליקציות ל-iOS ולאנדרואיד מתישהו בעתיד הלא רחוק, הוא מוצע גם בחינם. עם זאת, השימוש בחינם מוגבל לכמה שאילתות ביום, לעומת ללא הגבלה עבור מנויים – ובכל מקרה זה הרבה יותר נגיש מאשר הכלי של OpenAI, שזמין רק למנויי ה-Pro בינתיים, שמשלמים 200 דולרים בחודש.
16/02/25 15:24
4.82% of the views
מאת אנשים ומחשבים
משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות במגדל ביטוח ופיננסים, קיבל בטקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך היום (א') באולם East בתל אביב, אות הוקרה על חדשנות פורצת דרך בשנת 2024. בין היתר, הוביל מורגנשטרן שיפור משמעותי בשירות ללקוחות וייעול תהליכים על ידי יישום הרגולציה של בנקאות פתוחה, ויישום כלי בינה מלאכותית במוקדי שירות ותפעול שונים של החברה.
בראיון לאנשים ומחשבים לרגל הזכייה מנה מורגנשטרן כמה דוגמאות: "כך, למשל, בתחום הבינה המלאכותית, שילבנו בוט חכם, שיודע לתת תשובות ממוקדות ומדויקות יותר לשאלות ובקשות של לקוחות, שמגיעות אלינו בערוצים השונים. שאלות כמו איך מגישים תביעות – דבר שבדרך כלל כולל תהליכים לא פשוטים, או בקשה מהלקוח לברר האם הוא זכאי להלוואה או לכל תשלום אחר".
"בשאילתות רגילות, גם בתהליכים דיגיטליים, מקבלים תשובות רבות וכלליות", אמר מורגנשטרן. "הבינה המלאכותית היוצרת מאפשרת למקד את התשובות, חוסכת זמן לנציגים ומשפרת את השירות ללקוח". הוא ציין שהיתרון הנוסף בהפעלת כלי זה הוא היכולת של המערכת ללמוד כל הזמן ולהשתפר, על סמך הניסיון המצטבר.
"שיפור משמעותי בחוויית הלקוח"
חידוש נוסף שהוטמע במגדל בשנה האחרונה הוא כלי GenAI שמאזין לשיחות עם לקוחות, מייצר סיכום שיחה מהיר וממוקד, באופן מיידי, מפעיל מערכות כדי לטפל בבקשה ולעתים אף מספק ללקוח את הטופס שהוא זקוק לו – למשל דו"חות שקשורים לפעילות שלו. לעתים, תוך כדי השיחה, הבוט ניגש למערכות המתאימות בחברה ושולף את המסמך.
"זהו שיפור משמעותי בחוויה של הלקוח מול החברה ומעבר לזה, מהשיחות אנחנו לומדים הרבה מאוד על הדברים שחשובים ללקוח – ומשפרים כל הזמן", אמר מורגנשטרן.
מהפכה נוספת, מקבילה, שהוביל מורגנשטרן היא יישום הבנקאות הפתוחה, בממשקים עם תהליכים שבהם הלקוח נדרש לספק מידע ומסמכים מגורם שלישי כמו בנק. לדוגמה: בקשה של לקוח להלוואה. התהליך דורש מהלקוח לספק מסמכים שהמקור של חלקם הוא בחשבון או בחשבונות הבנק שלו. "על בסיס הרגולציה של הבנקאות הפתוחה, אנחנו מבקשים מהלקוח אישור לגשת לחשבונות שלו בבנק ומושכים מידע שדרוש לצורך הבקשה. בכך אנחנו חוסכים ממנו לבצע תהליכים שבמקורם הם ידניים, ואחר כך דורשים ממנו להפוך אותם לדיגיטליים – חוויה שהיא לא תמיד קלה. הבנקאות הפתוחה מייעלת מאוד את תהליכי הבקשה, וזו דוגמה כיצד רגולציה מבוססת טכנולוגיה משנה פרדיגמות", אמר.
הוא מעריך שגם השנה ובשנים הבאות החברה תעלה לאוויר פרויקטים טכנולוגיים, כולל של בינה מלאכותית – כחלק מהרצון להתאים את עצמה למציאות המשתנה.
16/02/25 17:47
4.82% of the views
מאת אנשים ומחשבים
האקרים פרו-איראנים פרצו היום (א') לאתר של החברה להגנת הטבע, במה שנראה כעוד התקפה של קבוצת חנדלה הידועה לשמצה. האתר חזר לפעול כסדרו בהמשך היום.
הפצחנים הציבו במקום התוכן הרגיל של האתר כרזה ובה תמונה של שתי ידיים שמסמנות פסק זמן, עם הכיתובים "תצחקי קצת ותבכי הרבה" (ככל הנראה, כוונתם היא ל-"תצחקו קצת ותבכו הרבה") ו-"הנקמה המובטחת", יחד עם קישור לאתר ולחשבון הטלגרם של הקבוצה. מומחים ציינו בעבר כי "הנקמה המובטחת" היא לא קבוצה בפני עצמה, אלא בעצם חנדלה.
בהודעה בערוץ הטלגרם של הקבוצה, שרצופה בשגיאות בעברית, הם האשימו את החברה להגנת הטבע שהיא למעשה ארגון צבאי. בהודעה נכתב כי "הלאומנות הישראלית הובילה לשימוש לרעה בכל דבר, אפילו בטבע". ההאקרים טענו שיש להם גישה מלאה לנתונים באתר, ושהחברה להגנת הטבע היא "אחד מהארגונים הצבאיים המוסווים הרבים (של ישראל – י"ה)".
לא מתקפה ראשונה של חנדלה
חברי קבוצת חנדלה ביצעו כבר כמה וכמה פריצות לארגונים ישראליים. ביום א', בדיוק לפני שבוע, טענו חבריה כי הם פרצו למערך ה-IT של משטרת ישראל וקצרו במהלך האירוע 2.1 טרה בייט של חומרים – ובהם מסמכים, סרטים ותמונות. לדברי ההאקרים, מדובר ב-350 פריטי מידע ומסמכים. בהודעה שפרסמה חנדלה נכתב: "לשומרי הסדר בישראל, יהירותכם תהא המפלה שלכם. באמת האמנתם שהמבצרים הדיגיטליים שלכם אינם ניתנים לערעור? שחומות האש שלכם, הפרוטוקולים ואשליות האבטחה שלכם, יכולים להרחיק אותנו? כמה נאיבי מצידכם. היום אנחנו עומדים מולכם לא כאיום, אלא כמראה". לטענת חברי הקבוצה, ברשותם "… תיעודי כוח אדם, מלאי כלי נשק, פרופילים רפואיים… כל אישורי הנשק, כל מסמכי הזהות – הכול חשוף".
באוגוסט האחרון טענה קבוצת התקיפה האיראנית נקמה מובטחת כי פרצה לתשתיות של אתר הכנסת, גנבה ממנו מידע ושיתפה את חלקו בדארקנט. האתר היה מושבת במשך כמה ימים, אולם בכנסת טענו כי מקור ההשבתה הוא לא בפריצה. ההאקרים אמנם כינו את עצמם "נקמה מובטחת", אך היו אלה חברי קבוצת הפריצה חנדלה.
אותה קבוצה טענה במאי אשתקד כי היא פרצה למערך ה-IT של המכללה האקדמית רמת גן. בערוץ הטלגרם שלה פרסמו אז חבריה קובץ ובו נתונים ומסמכים המכילים מידע על סטודנטיות וסטודנטים שלומדים.ות במכללה. ההאקרים הצליחו לערוך פעולות השחתה ("חירבוש") באתר המכללה, וכך הופיעו בו הודעה שתומכת בתושבי רפיח (We stood by Rafah) והבטחה להמשך: "זו הייתה רק אזהרה". יצוין כי הפריצה בוצעה בימים שבהם החלה הפעולה של צה"ל בעיר, במסגרת המלחמה.
חברי חנדלה מציגים את עצמם כקבוצה האקטיביסטית (של האקרים אקטיביסטים), פרו-פלסטינית, שהוקמה באחרונה, אולם חוקרי אבטחה ציינו כי זהותם נותרה לא ברורה. מה שכן ידוע הוא שמדובר בקבוצה איראנית. כך או כך, חברי הקבוצה הקימו חשבונות מדיה חברתית שונים, כולל בטלגרם וב-X, וגם הרימו אתר – שאינו שלם. הם דיווחו בערוצים שלהם על המתקפות בזמן אמת, ובאותן ההזדמנויות אף לעגו למערך הסייבר הלאומי של ישראל.
משמעות השם חנדלה, או חנט'לה, היא פקועה – פרי שטעמו מר, ויש מי שסבור שהשם מהדהד למרירות של הפלסטינים במאבקם לזהות ולעצמאות מדינית. אפשרות אחרת היא הדהוד לדמות קומיקס מפורסמת של הקריקטוריסט נאג'י אל על, שהופיעה בפעם הראשונה לפני יותר מ-50 שנה. יצוין שיש חוקרי אבטחה שחושבים שלא מדובר בהאקרים איראניים, כי דמותו של חנדלה משמשת גם כסמל התנועה הירוקה באיראן. תנועה זו קמה לאחר הבחירות לנשיאות איראן ב-2009, על מנת להפיל את שלטונו של מחמוד אחמדינג'אד.
16/02/25 11:32
4.39% of the views
מאת אנשים ומחשבים
אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון, הביע אתמול (ש') הקלה עצומה עם שחרורו של סשה טרופנוב, עובד זרוע הענן, AWS (ר"ת Amazon Web Services) של ענקית הטק, שנחטף באכזריות במהלך מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר 2023. טרופנוב, מהנדס חשמל באמזון, בילה כמעט 500 ימים בשבי בעזה, ועד שחרורו אתמול מעסיקתו או בכיריה לא התייחסו לכך רשמית.
אלא שבבהודעה הפנימית ששיגר ג'סי לעובדי אמזון, חשף המנכ"ל כי החברה הפעילה צוות מומחים שפעל "מאחורי הקלעים" במטרה לתמוך במאמצים לשחרורו של טרופנוב, תוך הקפדה על ביטחונו ושלום משפחתו. ג'סי הסביר כי אמזון נמנעה מלהגיב בפומבי על חטיפתו "מחשש שהדבר עלול לפגוע ביכולת לשחררו או באופן הטיפול בו בשבי". עם זאת, ג'סי לא פירט, גם לא בדיעבד, אילו מהלכים ביצעה אמזון כדי לסייע בשחרורו של טרופנוב.
"בתחושת הקלה עצומה אני חולק את החדשות שחברנו לצוות AWS, סשה טרופאנוב, שהוחזק כבן ערובה מאז פיגועי ה-7 באוקטובר 2023 בישראל, שוחרר מהשבי", כתב ג'סי בהודעה לעובדים. Amazon CEO Andrew Jassy sent a letter to employees following the release of Sasha Troufanov, an Amazon employee:
"I am overwhelmed with relief at the news that Sasha has been released from captivity. This has been a very difficult time for everyone who knows and cares about… pic.twitter.com/HD78D2qrnw
— Aviva Klompas (@AvivaKlompas) February 15, 2025 טרופנוב כידוע נחטף יחד עם אמו, סבתו ובת זוגו, שכזכור שוחררו כבר בנובמבר 2023. אביו, למרבה הצער, נרצח במהלך המתקפה הנפשעת, וטרופנוב קיבל את הבשורה הקשה על מותו רק אתמול לאחר שחרורו.
"התקופה הזו הייתה קשה מנשוא עבור כל מי שמכיר ואוהב את סשה – תחושות קשות של חרדה וחוסר אונים", הודה ג'סי. "אך אין זה מתקרב כלל למה ש-סשה ומשפחתו עברו. נמשיך לתמוך בהם ולעשות כל שביכולתנו כדי לעזור להם להחלים".
ג'סי גם הביע את הזדהותו העמוקה עם כל הנפגעים מהמלחמה, וחלק תקווה ל"דרך של שלום ארוך טווח".
אמזון ספגה ביקורת לא מבוטלת על כך שבחרה שלא להתייחס בפומבי לסוגיית חטיפתו של טרופנוב. היו ששיערו כי ענקית הטק מסיאטל נקטה בשתיקה כדי להגן על תדמיתה ומעמדה. גם היותו של הבעלים שלה, ג'ף בזוס, אחד המולטי-מיליארדרים הבולטים בתבל עלתה כחשד שהיא אחת הסיבות לכך.
מנהל קרן הגידור Pershing Square Capital Management, היהודי המיליארדר ביל אקמן – התומך באופן גלוי בישראל – הביע את עמדתו בנושא ואמר שהוא מאפשר לאמזון "ליהנות מהספק" במקרה קשה זה.
16/02/25 12:03
4.39% of the views
מאת אנשים ומחשבים
חברת ורביט (Verbit) אירחה בני נוער המשתתפים בתוכנית "חינוך לפסגות" ליום חשיפה על יכולות AI מתקדמות, שכלל הדמיות ופאנל שיח עם עובדי החברה. עובדי ורביט הציגו בפני תלמידי חטיבת הביניים את יכולות ה-Verbal Intelligence להבנה, ניתוח ותמלול באיכות גבוהה של שפה מדוברת, המושגים על ידי בינה מלאכותית. לבני הנוער ניתנה אפשרות להתנסות בטכנולוגיה באופן אישי באמצעות דמו אינטראקטיבי.
עמותת חינוך לפסגות פועלת לצמצום פערים חברתיים על ידי יצירת שוויון הזדמנויות ומוביליות חברתית לילדים, נוער וצעירים החיים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. העמותה מנהלת כיום 55 מרכזי מצוינות ברחבי הארץ ומובילה שלוש תוכניות דגל בעלות אימפקט משמעותי.
מולי מליכי, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-ורביט, ציינה, כי בחברת ורביט: "אנחנו שמחים וגאים להיות שותפים לעשייה מבורכת וחשובה כל כך. כחברה טכנולוגית, אנחנו רואים ערך עצום בחשיפת הדור הצעיר לעולם החדשנות והבינה המלאכותית, מתוך אמונה שהשכלה טכנולוגית היא מפתח להצלחה ולשוויון הזדמנויות. חינוך לפסגות מעניק לנוער כלים וידע, המאפשרים להם לחלום בגדול ולממש את הפוטנציאל שלהם, ואין מרגש יותר מלהיות חלק מהמסע הזה. המפגש עם דור העתיד, שסקרן ללמוד ולהתנסות בטכנולוגיות מתקדמות, הוא תזכורת לכוחה של חדשנות ביצירת שינוי אמיתי. אנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה שימשיך לפתוח דלתות וליצור הזדמנויות משמעותיות לנוער".
16/02/25 12:59
4.39% of the views
מאת אנשים ומחשבים
סלברייט פרסמה תוצאות עסקיות לרבעון האחרון לשנת 2024 ולשנה כולה, עם גידול דו-ספרתי בהכנסות בשתי התקופות, ושיפור ברווחיות גם כן בשתי התקופות.
במהלך כל שנת 2024 ההוצאות הכלליות גדלו ב-17.96%, ל-344.3 מיליון דולר. ההכנסות גדלו ב–76.09 מיליון, ל-401.2 מיליון דולר – עלייה של 23.41%. הרווח התפעולי גדל ב-71.4%, ל-56.91 מיליון דולר ואילו ההפסד צנח ב-71.34%, ל-81.1 מיליון דולר.
במהלך הרבעון האחרון של השנה ההוצאות הכלליות גדלו ב-19.62%, ל-93.37 מיליון דולר – עלייה של 15.31 מיליון ד'. ההכנסות גדלו ב-16.04 מיליון, ל-109.05 מיליון דולר – עלייה של 17.24%, בעיקר משום עלייה בהכנסות ממינויים בכ-21.0%, ל-95.1 מיליון דולר.
ההוצאות הרבעוניות הגולמיות גדלו ב-18.16%, ל-17.62 מיליון. הרווח הגולמי גדל ב-17.07%, ל-91.43 מיליון דולר – רווח גולמי שולי של 83.84%, לעומת 83.96% ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות התפעוליות ברבעון גדלו ב-19.99%, ל-75.7 מיליון דולר. הרווח התפעולי גדל ב-4.85%, ל-15.73 מיליון. הרווח הנקי גדל ל-19.27 מיליון, לעומת הפסד נקי של 14.65 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
"מסכמים שנת 2024 מצוינת"
"סלברייט סיפקה ביצועים חזקים לרבעון הרביעי, המסכמים שנת 2024 מצוינת, בה עקפנו את יעדי ההכנסות וה-EBITDA המתואם המקוריים שלנו, והגענו לרף העליון של ציפיות ה-ARR שלנו", אמר תומאס א. הוגאן, המנכ"ל הזמני של סלברייט.
לדבריו, "נהנינו מהצלחה מתמשכת בהרחבת נתח הארנק אצל הלקוחות שלנו ברחבי העולם, והפכנו את הצמיחה בשורה העליונה לשיפור משמעותי, הן ברווחיות והן בתזרים המזומנים החופשי שלנו, בהשוואה לשנה שעברה. כתוצאה מכך, סיפקנו ב-2024 ביצועים ברמת Rule of 50, עם צמיחה בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 25% ושולי EBITDA מתואמים של 25%. על רקע מגמות המאקרו בשוק, שאנו מאמינים שמספקות לנו כרגע רוח גבית חזקה, אנו פותחים את שנת 2025 עם תוכניות להמשיך ולחזק את מעמדנו כמובילי שוק וטכנולוגיה, לשמר את המשך הגידול בשורה העליונה ולהמשיך לייצר שולי רווח אטרקטיביים ותזרים מזומנים חופשי חזק".
16/02/25 15:10
4.39% of the views
מאת אנשים ומחשבים
OpenAI – שפיתחה והביאה לעולם את ChatGPT, שחולל מהפכה ענקית בתחום ה-GenAI – הכריזה באחרונה על תוכניותיה לעתידה, שעיקרן שדרוג חוויית המשתמש במודלים הבאים שלה.
סם אלטמן, מנכ"ל החברה, חשף באחרונה בפוסט העלה לחשבונו ברשת X את מפת הדרכים עבור GPT-4.5 ו-GPT-5, תוך שימת דגש על הפיכת השימוש במודלים לפשוט בהרבה, וכן על איחוד מערכות הבינה המלאכותית של החברה.
אחת המטרות העיקריות של OpenAI היא, כך ניתן היה ללמוד מ
We want to do a better job of sharing our intended roadmap, and a much better job simplifying our product offerings.
We want AI to “just work” for you; we realize how complicated our model and product offerings have gotten.
We hate…
— Sam Altman (@sama) February 12, 2025 יותר פשטות, קלות וזמינות – כתוצאה מאפקט דיפסיק?
בציוץ שלו ב-X ציין אלטמן כי: "אנחנו רוצים לעשות עבודה טובה יותר בשיתוף מפת הדרכים המיועדת שלנו, ועבודה הרבה יותר טובה בפישוט היצע המוצרים שלנו. אנחנו רוצים שבינה מלאכותית 'פשוט תעבוד' בשבילכם; אנחנו מבינים כמה מסובכים הפכו המודלים והמוצרים שלנו". אלטמן אף הודה שב-OpenAI "שונאים את בורר המודלים לא פחות מכם, ורוצים לחזור לבנה מאוחדת קסומה".
בנוגע למודל GPT-4.5 – הבא בתור שישוחרר ואשר מכונה בקוד פנימי "אוריון" – אלטמן הבהיר כי הוא יהיה המודל האחרון של OpenAI שלא ישתמש במה שהוא הגדיר כ-"שרשרת חשיבה" (non-chain-of-thought model). שרשרת החשיבה, שתכנס לפעולה במודלים שאחריו, היא תהליך שמספק תשובות ישירות ללא שלבי ביניים ברורים, וזאת משום שסגנון החשיבה הנוכחי מתקשה במשימות מורכבות, במיוחד בתחומים כמו פיזיקה ומתמטיקה.
יצרה אפקט שמשפיע על תחום ה-GenAI. דיפסיק. צילום: ShutterStock
החברה, כך בישר אלטמן, מתכננת לפתח מערכות שיוכלו להשתמש בכל הכלים הזמינים ולטפל במגוון רחב של משימות, כשאחד השינויים המשמעותיים ביותר שעליו הכריז המנכ"ל הוא איחוד המודלים מסדרת o ואיחוד מודלי סדרת GPT.
בנוגע למודל הבא-הבא עליו שוקדים בחברה, לפי אלטמן GPT-5 צפוי להיות מערכת בינה מלאכותית משולבת שתאגד טכנולוגיות ממודל o3, שלא יושק כמוצר עצמאי. אלטמן גם פירט מבנה גישה מדורג ל-GPT-5 בתוך ChatGPT כשלדבריו המשתמשים בגרסת החינם יזכו במודל זה לגישה בלתי מוגבלת לצ'אט. מנויי ה-Plus ומנויי ה-Pro יקבלו גישה ל-GPT-5 ברמה גבוהה יותר של אינטליגנציה. מודלים אלה ישלבו קול, יכולות יצירת תמונות, חיפוש, מחקר מעמיק ועוד.
על אף העדכן, אטמן לא מסר תאריכי שחרור ספציפיים למודלים המצופים, כך בהחלט כן ציין כי ההתפתחויות הללו צפויות "בשבועות או בחודשים הקרובים".
נראה כי הבשורות של אלטמן מגיעות על רקע אפקט דיפסיק (Deepseek) – שגרר ביקורת גוברת על העלויות הגבוהות הכרוכות בפיתוח AI ותחרות גואה מצד מודלים חדשים ובינלאומיים. על ידי איחוד היצע המוצרים שלה והתמקדות במערכות GenAI ידידותיות למשתמש, OpenAI שואפת ככל הנראה לשמור על מעמדה כמובילה בתחום הסואן שמתפתח נע במהירות גבוהה מאז השקת ChatGPT בנובמבר 2022.