| 11:17:41 | ◀︎ | פרטנר השיקה את טכנולוגיית WiFi 7 עם נתב ומגדיל טווח חדשים | |
| 11:37:17 | ◀︎ | זמינגו מקבוצת אמת מינתה את חגית לירן לסמנכ"לית בכירה לאסטרטגיה | |
| 12:10:07 | ◀︎ | "מלחמת המידע היא חלק אינטגרלי מכל עימות צבאי כיום" | |
| 14:12:38 | ◀︎ | נסגרה העסקה: גוגל רוכשת את וויז תמורת 32 מיליארד דולר | |
| 14:21:20 | ◀︎ | פריצת דרך: ה-AI של גוגל פתרה אתגר מדעי של עשור – ב-48 שעות | |
| 15:01:32 | ◀︎ | קלע טכנולוגיות יצאה ממצב Stelath וגייסה 39 מיליון דולר | |
| 15:29:48 | ◀︎ | בין הבטחה לאיום: המחשוב הקוונטי בדרך לשנות את חיינו | |
| 15:44:23 | ◀︎ | הרבעון של אברא: עלייה בהכנסות, ירידה ברווח הנקי | |
| 16:07:49 | ◀︎ | שנה טובה למלם תים: עליות בולטות בהכנסות וברווח הנקי | |
| 16:26:27 | ◀︎ | עם וויז, גוגל משאירה אבק לענקיות הענן – וגם האבטחה | |
| 16:27:42 | ◀︎ | Base44: ליצור בעצמכם יישומים שלמים, בלי לדעת לכתוב קוד | |
| 16:53:41 | ◀︎ | יעל הר אבן מונתה למנכ"לית אורקל ישראל | |
| 17:37:45 | ◀︎ | חילן: תוצאות טובות – הן בשנה והן ברבעון | |
| 17:54:46 | ◀︎ | "קומוולט מבטיחה את שמירת ואבטחת הנתונים בענן הממשלתי נימבוס" |
The headlines that made most buzz on this page
18/03/25 16:27
11.81% of the views
מאת אנשים ומחשבים
אחד ה-"קסמים" שהביאו לנו כלי הבינה המלאכותית היוצרת הוא הנגשת אמצעי יצירה גם למי שלא מחזיק בידע המקצועי או היכולת הטכנית: הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים שלא יודעים לצייר כלל ליצור תמונות, לאנשים שלא יודעים לכתוב או לספר סיפורים (כן, גם זה מקצוע אם מישהו שכח) לילדים שלהם לפני השינה, וכמובן, היא יודעת לכתוב קוד עבור מי שלא יודע לתכנת.
אבל לפני כמה שבועות עלה לאוויר אתר או שירות בינה מלאכותית שמנגיש את היכולת ליצור תוכנה או יישום, גם לאנשים שלא יודעים לכתוב קוד בכלל, או לא למדו תכנות מימיהם. Base44 מאפשר לאנשים שלא יודעים לתכנת, ליצור יישומים שלמים, עובדים, מבלי לכתוב שורת קוד אחת.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר, לתאר לבינה המלאכותית שמאחוריו (Base44 עושה שימוש בכמה מודלי שפה גדולים ומוכרים כמו קלוד, ג'מיני ואחרים, ומשלב ביניהם ביעילות) מה היישום שאתם רוצים לבנות, והופ! הוא ייצר לכם בתוך הדפדפן בדקות, יישום פעיל ועובד שאפשר להתחיל להשתמש בו במיזם או בעסק שלכם
שינוי טקטוני עבור עסקים – AI שמייצרת תוכנות
צריך להבין: השינוי הוא שינוי טקטוני בעולם שירותי התוכנה לעסקים, במיוחד לעסקים קטנים או בינוניים. פעם, אם היית צריך יישום או תוכנה לעסק, נדרשת לפנות לבית תוכנה (זוכרים את אלה?) או למפתח, שיכתבו עבורך את היישום שרצית, ואז לעבור דרך הליך של בדיקות ושינויים והערות ופינג פונג הלוך ושוב, וחוזר חלילה…
Base44 חיסלה את כל זה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר, לתאר לבינה המלאכותית שמאחוריו (Base44 עושה שימוש בכמה מודלי שפה גדולים ומוכרים כמו קלוד, ג'מיני ואחרים, ומשלב ביניהם ביעילות) מה היישום שאתם רוצים לבנות, והופ! הוא ייצר לכם בתוך הדפדפן בדקות, יישום פעיל ועובד שאפשר להתחיל להשתמש בו במיזם או בעסק שלכם.
משהו לא עובד בדיוק כמו שרציתם? עוד לולאת משוב אחת או שתיים מצידכם ותקבלו בדיוק את היישום שאתם צריכים. לא יודעים איפה להתחיל? האתר יכוון אתכם לפי סוג היישום שאתם רוצים לבנות, אם זה כלי CRM וכלים עסקיים אחרים, כלים לניהול תוכן, דואר אלקטרוני, יישומי רשתות חברתיות, ניהול פרויקטים ומשימות ועוד ועוד…מי צריך מתכנת?
הכל בפנים רק בלי הצורך במתכנת
Base44, הוא יצירה של אדם אחד, יזם ישראלי בשם מאור שלמה, שהיה מנכ"ל ההזנק Explorium, שהחל לכתוב אותו אחרי שירות מילואים ארוך אליו גויס ב-7 באוקטובר. על אף שקיימים בשוק כלי בינה מלאכותית יוצרת אחרים ליצירת יישומים יש מאין, כמו Lovable או Bolt.New, היופי ב-Base44 הוא הפשטות הלא מאיימת שלו, הנגישות לכולם, והעובדה שהוא פועל בגישה "סוללה כלולה" והכל בפנים, עם תמיכה מובנית במסדי נתונים, דואר אלקטרוני, זיהוי משתמשים, אנליטיקה ואחסון, וכמו שהזכרנו, שילוב בין בינות מלאכותיות שונות ליצירה של יישומים.
בכך, Base44 פונה בעיקר ליזמים, אנשים פרטיים ועסקים קטנים, שזקוקים אולי ליישום ספציפי עבור העסק, אבל חסרים את היכולת לכתוב אותו בעצמם.
יתר על כן, Base44 יכול להוות אלטרנטיבה זולה, יעילה ומהירה לשירותי SaaS יקרים יותר. היופי הוא שאפשר ליצור בו במהירות אבות טיפוס של יישומים ואז להתחיל "לשחק" איתם ולשפר אותם במהירות גבוהה יחסית להליך המסורתי של כתיבת קוד מאפס.
ברם, לא הכל מושלם. השירות, על אף שהוא ידידותי ונגיש מאוד גם לחסרי הבנה בתחום, עדיין דורש ליטוש מסוים ולא תמיד הכל יעבוד, וביישומים הדורשים מורכבות גבוהה יותר, או תכונות מאוד מאוד ספציפיות, כנראה שתצטרכו עזרה של מתכנת אנושי, בכל זאת. ועדיין, זהו כלי שעושה "דמוקרטיזציה" ליצירת תוכנה ושם את היכולת הזו בידיים של כל אחד.
Base44 טוענים שיש להם כבר 40 אלף משתמשים, וכמו כל ישראלי טוב, האתר כבר עושה רעש ומהומה בנישה העולמית של יצירת יישומים בעזרת בינה מלאכותית, גם בזכות פרגון ותמיכה של קהילת ההיי-טק הישראלית המקומית.
אז אם אתם רוצים ליצור תוכנה קטנה לצרכים פנימיים של מחלקת משאבי אנוש, ליצור אפליקציית ניהול משימות אישית עם תזכורות או משחק, או אולי יישום תמיכה קטן ללקוחות שלכם, נסו את Base44, ותתחילו ליצור, גם אם לא כתבתם שורה אחת של קוד מימיכם. כאמור, זה הקסם.
18/03/25 14:21
8.66% of the views
מאת אנשים ומחשבים
מחקר פורץ דרך אשר נערך באימפריאל קולג' לונדון (Imperial College London), ושתוצאותיו פורסמו באחרונה, הדגים את הפוטנציאל העצום של שילוב בינה מלאכותית במחקר המדעי בכלל והמדעי-רפואי בפרט. צוות חוקרים מהמוסד היוקרתי, כך דווח במדיה העולמית, שיתף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה גוגל ובאמצעות כלי AI חדשני שלה, הצליח לפתור סוגיה מורכבת בתחום עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה – בעיה שבעבר נדרש לאותם מדענים עצמם כעשור של מחקר מעמיק כדי לפצח.
החדשות המדהימות הללו פורסמו בהודעה רשמית של ה-אימפריאל קולג' לונדון, בה תואר כיצד כלי ה-AI החדש – שפותח בגוגל והוגדר על ידיה כ"מדען שותף" (Co-scientist) – הצליח לספק את התשובה לשאלה המדעית הסבוכה בתוך 48 שעות בלבד, במקום בעשר שנים.
החוקרים עסקו לאורך כל עשר השנים הללו בניסיון להבנת המנגנון שבאמצעותו סוג מסוים של חיידקי-על (Superbugs) רוכש את תכונותיו. צוות החוקרים – מהמחלקה למחלות זיהומיות ב-אימפריאל קולג' וביוזמת פלמינג (Fleming Initiative), בראשות פרופ' חוזה פנאדס – השקיע שנים בניסיון להבין כיצד קבוצת וירוסים הפוגעים בחיידקים (המכונים cf-PICIs) מקבלת את היכולת להדביק מינים שונים שלהם. החוקרים שיערו שהווירוסים עושים זאת על ידי מעין 'זנבות', המשמשים להחדרת החומר הגנטי הנגיפי לתא החיידקי המאחסן, אותם הם "לוקחים" מווירוסים אחרים הפוגעים בחיידקים. An unreleased AI system by @Google designed to assist researchers has the potential to "supercharge science."
Imperial researchers were among the first to test it and say it replicated ten years of work in just two days…
Read more ⤵️ https://t.co/UG1I6cassn
— Imperial College London (@imperialcollege) February 19, 2025 אותה מסקנה בתוך שבריר זמן
פרטי המחקר מאוד מורכבים, אך מה שניתן ללמוד מהדיווחים הוא שניסויים קפדניים שערכו החוקרים במשך עשור אכן הוכיחו את השערתם וחשפו מנגנון פורץ דרך בהעברה גנטית אופקית, שהקהילה המדעית לא הכירה קודם לכן. אלא שהחלק המעניין הגיע כשלקראת פרסום ממצאיהם, החליטו החוקרים להציג את אותה שאלה מדעית לכלי ה-AI החדש של גוגל. הבינה המלאכותית המדעית שפיתחה הענקית ממאונטיין וויו פשוט הגיעה לאותה מסקנה בתוך שבריר זמן מזה שנדרש לצוות חוקרים ומדענים שלהם.
כעת משנחשף ליכולות המרתקות של הטכנולוגיה הזו, הצוות, כך דווח, מתמקד בפיתוח נוסף של המערכת לקראת השקתה, במיוחד בתחום עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה. החוקרים מאמינים שלבינה מלאכותית יש פוטנציאל "להטעין" את המדע ולהוביל לגילויים משמעותיים יותר בקצב מהיר יותר. יצוין כי המערכת של גוגל נועדה לשמש כ"עוזרת מדען" משמע – לא להחליף את החוקרים, אלא לשפר את תהליכי הגילוי באמציות ניתוח מידע רב והצעת כיווני מחקר.
למעשה כלי ה-AI של גוגל תוכנן במיוחד כדי לשתף פעולה עם חוקרים ולסייע להם בתהליכי מחקר. הוא מסוגל לעבד ולנתח כמויות עצומות של מידע ממקורות שונים, כולל חיפושי אינטרנט, מאמרים מדעיים, גרפים ומאגרי נתונים רלוונטיים, וכן מסמכים פרטיים שהועלו על ידי החוקרים. המנגנון משתמש במערכות AI מתקדמות כדי לספק משוב ולשפר את ההצעות שלו עצמו, ובכך מאפשרת ה-AI לחוקרים לתקשר איתה בשפה טבעית פשוטה, ולספק לה היפותזות משלהם לבדיקה ובחינה. Google's AI Solves Decade-Long Scientific Puzzle in Just Two Days
In a groundbreaking development, a new AI tool from Google has cracked a problem that took human scientists ten years to solve—within just 48 hours. Researchers from Imperial College London tested Google's latest… pic.twitter.com/ANoQXL5haZ
— AIFinInsights (@aifininsights) March 17, 2025 פרופ' מרי ראיין, סגנית הנשיא למחקר ויוזמות עסקיות באימפריאל קולג', הביעה את התלהבותה מהפוטנציאל של הטכנולוגיה החדשה ואמרה: "העולם עומד בפני אתגרים מורכבים מרובים – ממגיפות ועד קיימות סביבתית ואבטחת מזון. לתת מענה לצרכים הדחופים הללו משמעו צורך בהאצת תהליכי מו"פ מסורתיים, ובינה מלאכותית תתמוך יותר ויותר בגילוי מדעי ובפיתוחים חלוציים". היא הוסיפה והדגישה כי "המדענים שלנו הם מהמוכשרים בעולם, עם הסקרנות והחשיבה הרוחבית הדרושים לניצול טכנולוגיות AI לתועלת הציבור. החל באפיקים חדשים למחקר ביו-רפואי והמשך בזריעת הזרעים ליעילות מדעית רבה יותר – זה יכול להוות משנה משחק".
חשוב לציין כי החוקרים מדגישים שהשימוש ב-AI לא יבטל את הצורך בניסויים מעשיים או בהם, אך הוא יכול לסייע באופן משמעותי בגיבוש השערות מחקר בשלב מוקדם יותר, ובכך לחסוך שנים רבות של עבודה. למרות הפוטנציאל הרב, השימוש ב-AI במדע עדיין מעורר מחלוקת, וישנם דיווחים על מחקרים בסיוע AI שלא שחזרו ממצאים של חוקרים בני אנוש, או אפילו שהתגלה שהניבו ממצאים כוזבים. לכן, במקביל בהתרחבות האימוץ של הטכנלוגיה, מדענים מציעים לפתח כלים לזיהוי שימוש לא אתי ב-AI, ולהקים מסגרות אתיות להערכת דיוק הממצאים של כלים אלו.
18/03/25 17:54
8.66% of the views
מאת אנשים ומחשבים
קומוולט ישראל, הסניף המקומי של קומוולט העולמית, המפתחת ומשווקת פתרונות הגנת נתונים, חוסן סייבר, גיבוי והתאוששות מאסון, הוכרזה בסוף 2023 בין זוכי רובד 5 (השוק הדיגיטלי) במכרז הענן הממשלתי נימבוס, בתחום הגנה ואנליטיקה של נתונים. מיכל אהרוני, מנהלת מכירות למגזר הציבורי, הפיננסי והאקדמיה, ומובילת תחום נימבוס בקומוולט ישראל, הייתה זו שהובילה את המכרז בקומוולט, ולאחר מכן את תרגום הזכייה לפתרונות לגופי הממשלה. היא מספרת על כך בראיון לאנשים ומחשבים.
תוכלי לסכם מה קרה מאז הוכרזתם בין זוכי רובד 5 של נימבוס? אהרוני: "מאז הודעת הזכייה אנחנו פועלים להבאת הבשורה של קומוולט לקהל הרלוונטי, על מנת להגדיל את המודעות. קומוולט פועלת בכלל מגזרי המשק. הארגונים הגדולים ביותר מיישמים וממליצים על הפתרונות שלנו, וכעת אנחנו רוצים להראות את היכולות וההצלחות שלנו בקרב לקוחות ישראליים גם למגזר הממשלתי. מאז זכייתנו ערכנו כמה כנסים עם ספקיות הענן AWS וגוגל קלאוד (GCP), וכן פגישות עם לקוחות רבים מהמגזר הציבורי. במסגרת המכרז עזרנו ללקוחות שונים לבצע רפליקציה ו-DR לענן – על מנת להוכיח להם את יכולותינו".
לדבריה, "הזכייה של קומוולט בנימבוס ניתנת למימוש על גבי העננים של גוגל ואמזון. לקוחות ממשלתיים קיימים, שמשתמשים בקומוולט בסביבות המקומיות שלהם, יכולים להרחיב את פתרונות חוסן הסייבר גם לסביבות הענן, ולנהל אותם בממשק אחד מרכזי – ועבור כלל העננים. יכולת זו מצמצת את השימוש בריבוי כלים ואת הכשרת הצוותים, שגם כך עמוסים בפתרונות הגנת נתונים בענן".
היא ציינה כי "המעבר לענן יחד עם קומוולט מאפשר שילוב יכולות אוטומציה מתקדמות, בפריסת המערכת בענן ומימושן כתשתית כקוד (Infrastructure as a Code) – כלומר, היכולת להקים משאבי מחשוב דינמיים, שנדרשים בעת עומס, והסרתם כשהם לא נדרשים. יכולת זו חוסכת בצריכת הענן ומפשטת את תהליכי פריסת המערכת בענן".
מה היתרונות שלכם עבור גופי הממשלה המצטרפים לענן נימבוס, בהשוואה למתחרים?
"קומוולט מספקת את השקט בכך שכל הנתונים שמורים בשלמותם בענן ובנוסף, מוגנים מפני מחיקה ומתקפות סייבר. קומוולט משלבת את יכולות אבטחת המידע המתקדמות בשוק למניעת שינוי, מחיקה או הצפנה של המידע, שמסוגלת להיגרם כתוצאה ממתקפת כופרה. בנוסף, החברה מאפשרת ללקוחות ליהנות מיכולות של חסכון בצריכת אחסון, באמצעות מנגנוני דחיסה מובנית וטכנולוגיה ייחודית לביטול כפילויות. כמו כן, קיימת יכולת לממש Immutable Cloud Storage Lock למניעת שינויים, מחיקות או הצפנה של המידע שנשמר במאגרי האחסון בענן".
אהרוני הוסיפה כי "בנובמבר 2024, סנג'איי מירצ'נדאני, מנכ"ל קומוולט העולמית, הכריז על שינוי משמעותי בחברה – שינוי שלא נעשה, לדבריו, מעל 19 שנים. החברה הכריזה על פתרון חוסן סייבר ייחודי, שמשלב יכולות רבות של אבטחת מידע במוצר, בשלושה רבדים מרכזיים, שנועדו להגן על המידע עוד הרבה לפני שהאיום מתממש: Risk, Readiness, Recovery (סיכון, מוכנות, התאוששות). כלומר, היכולת שלנו לזהות איומים עם כלים כמו Threat Scan & Risk Analysis (ניטור איומים וניתוח סיכונים) הרבה לפני שהמידע נפגע. ואם המידע גובה באופן פגום, כלים אלה ימנעו שחזור של מידע שהושחת או שהוא לא מהימן".
מה התוכניות שלכם לקידום נוכחותכם בנימבוס השנה?
"המלחמה שפרצה באוקטובר 2023 הציבה בפני לקוחותינו אתגרים חדשים בעולמות ה-IT. התגברות האיומים האיצה את תהליכי המעבר לענן במשרדי הממשלה, על מנת לאפשר חוסן סייבר והמשך רציפות תפקודית לשירותים החיוניים. הזכייה של קומוולט בנימבוס מאפשרת למשרדי הממשלה להעביר עותק מוגן ומוקשח של נתונים לענן בצורה מאוד קלה, ולעמוד בתקנים מחמירים. כמו כן, עצם העברת הנתונים לענן מאפשרת, באמצעות קומוולט, להתאושש בתרחיש של אסון או מתקפה על הנתונים במקור – בלחיצת כפתור".
לסיכום ציינה אהרוני כי "רכישת פתרונות קומוולט נעשית באופן עצמאי ופשוט, על ידי הקלקה במרקטפלייס של שתי ספקיות הענן".
18/03/25 14:12
7.87% of the views
מאת אנשים ומחשבים
בסוף זה הצליח לגוגל: אחרי ש-וויז דחתה את הצעת הרכישה על ידי חברת הענק תמורת 23 מיליארד דולר, כעת היא הסכימה להצעת רכישה משופרת שזו נתנה לה, בסך של 32 מיליארד – כך הודיעו שתי החברות היום (ג'). זאת, לאחר שאמש דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי שתי החברות מנהלות מגעים מתקדמים לרכישת וויז על די גוגל תמורת 30 מיליארד דולר. כך או כך, מדובר בעסקת הרכישה הגדולה ביותר הן בתולדות גוגל והן בהיסטוריה של ההיי-טק הישראלי.
מדובר בעסקה שתבוצע כולה במזומן, והיא נתונה לאישורים הרגולטוריים המתאימים.
עם הסכמתה להצעת הרכישה, וויז מוותרת על הרצון שלה להפוך לחברה עצמאית – אחת הסיבות המרכזיות לכך שהיא דחתה את ההצעה הקודמת, ביולי האחרון. החברה של אסף רפפורט רצתה אז להיות עצמאית ולבצע הנפקה. לעומת זאת, הצעת הרכישה המשופרת – בכמעט 10 מיליארד דולר יותר – קרצה לו ולחבריו, ואלה הסכימו לה. עם ההצטרפות לגוגל, וויז תהיה חלק מחברה הרבה יותר גדולה ממנה, עם הרבה יותר כסף ומשאבים. לגוגל – או, יותר נכון, לחברה האם שלה, אלפבית – הרכישה תיתן יתרון עצום בעולם אבטחת הענן, ש-וויז היא אחת המובילות בו, ויכולה לתת בוסט לעסקים של גוגל קלאוד – ובפרט תשתיות הענן, שהניבו לה בשנה שעברה 43 מיליארד דולר. זאת, במידה רבה עקב יכולות הבינה המלאכותית שמוטמעות בפתרון של וויז, ושמושכות אליה לא מעט לקוחות.
המטרה: לחזק את פעילות גוגל קלאוד בעידן ה-AI
מטרת העסקה היא לחזק את פעילותה של גוגל קלאוד בשני תחומים צומחים בעידן ה-AI: אבטחת ענן משופרת וריבוי עננים. הרכישה באה על רקע האימוץ ההולך וגובר של ארגונים את פתרונות אבטחת הענן בכלל, ואת אלה המבוססים על בינה מלאכותית בפרט. בגוגל אומרים כי וויז "מספקת פתרון אבטחה קל לשימוש, שמקשר בין כל העננים הגדולים ובין סביבות קוד, על מנת לסייע במניעת אירועי סייבר. ארגונים מכל הגדלים ומכל המגזרים יכולים להשתמש בפתרונות של וויז על מנת לאבטח את מה שהם בונים ורץ בענן".
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית.
"וויז מובילה בחדשנות וממשיכה לספק מוצרים חדשים, שזוכים לאימוץ נרחב ומביאים לצמיחה מהירה, לרבות פתרונות אבטחת סייבר בקטגוריות חדשות שהיא החלה לספק בשנה האחרונה", נכתב בהודעת חברת הענק.
עוד נכתב בה כי "צירוף הפתרונות של וויז יביא את גוגל קלאוד להציע פתרונות טובים וסקלאביליים יותר". בהודעה צוין ש-"השילוב של גוגל קלאוד ו-וויז ישפר את העיצוב, הביצועים והאוטומציה של הענן, על ידי מתן פתרון מקצה לקצה ללקוחות מכל הסוגים ומכל הגדלים; יציע לצוותי האבטחה פלטפורמת סייבר אוטומטית; יוריד את עלויות ההטמעה והניהול של בקרות האבטחה; יאפשר הגנה מפני איומים חדשים, באמצעות הבינה המלאכותית, ימנע פריצות אליהם ויסייע לארגונים להגיב לפריצות שאמנם מתקיימות בצורה הרבה יותר יעילה; וייתן בוסט לאימוץ של אבטחת ריבוי עננים ושל מחשוב ענן בכלל".
בגוגל מבטיחים שהפתרונות של וויז ימשיכו לעבוד על כל העננים המרכזיים, לרבות אלה של AWS, מיקרוסופט (Azure), אורקל וכמובן, גוגל קלאוד עצמה.
"ביחד, גוגל קלאוד ו-וויז יאיצו את אבטחת הענן"
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית, אמר כי "מהימים הראשונים שלה, גוגל התמקדה באבטחה. כיום, עסקים וממשלות שרצים על מחשוב ענן מחפשים פתרונות אבטחה חזקים אף יותר, ובחירה רבה יותר בין הספקים שלהם. ביחד, גוגל קלאוד ו-וויז יאיצו את אבטחת הענן המשופרת ואת היכולת להשתמש בעננים רבים ושונים".
תומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד. צילום: ShutterStock
תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, ציין כי "גם אנחנו וגם וויז מעוניינים להפוך את אבטחת הענן לנגישה ופשוטה יותר לשימוש, עבור ארגונים מכל גודל ובכל תעשייה. המטרה היא לאפשר ליותר חברות למנוע מתקפות סייבר, לרבות בסביבות מורכבות של תוכנה ארגונית – מה שיאפשר להם לצמצם את הנזקים שלהן למינימום".
לדברי רפפורט, "וויז וגוגל קלאוד מחויבות להמשיך לתמוך ולהגן על לקוחות על כל העננים המרכזיים, ולסייע לשמור אותם בטוחים, היכן שהם פועלים. זהו רגע מרגש עבור החברה שלנו, אבל מרגש אפילו יותר עבור הלקוחות והשותפים שלנו, מאחר שהרכישה הזאת תאפשר לנו להאיץ את משימתנו לשפר את האבטחה ולמנוע פריצות, על ידי אספקת מקורות נוספים ומומחיות עמוקה בבינה מלאכותית".
אחת החברות הצומחות במהירות הרבה ביותר בהיסטוריה
וויז היא אחת החברות הצומחות במהירות הרבה ביותר בהיסטוריה, ודאי של ההיי-טק הישראלי: החברה הוקמה על ידי רפפורט, עמי לוטבאק, ינון קוסטיקה ורועי רזניק בתחילת 2020, ותשעה חודשים בלבד לאחר מכן היא כבר הייתה ליוניקורן (חברה בעלת שווי של מעל מיליארד דולר). סבב הגיוס האחרון של החברה בוצע במאי אשתקד על פי שווי של 12 מיליארד. בסוף השנה שעברה דיווח הג'ורנל כי השווי שלה עומד על 16 מיליארד.
גוגל כבר רכשה חברות במיליארדי דולרים, אבל מעולם לא ב-30 מיליארד דולר, או בסכום שמתקרב אליו. הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה עד כה הייתה של מוטורולה מוביליטי – עסקה שהושלמה ב-2012 תמורת 12.5 מיליארד דולר. כלומר, פחות מ-40% משווי העסקה לרכישת וויז.
18/03/25 17:37
7.87% of the views
מאת אנשים ומחשבים
חילן פרסמה היום (ג') את התוצאות העסקיות שלה לרבעון האחרון של 2024 ולשנה כולה, ובשתי התקופות היא הציגה ביצועים טובים.
במהלך השנה, ההוצאות הכלליות של החברה גדלו ב-3.5% ל-2.5 מיליארד שקלים, ההכנסות עלו ב-9.6% ל-2.8 מיליארד, הרווח התפעולי גדל ב-14.3% ל-329.9 מיליון והרווח הנקי – ב-14% ל-247.6 מיליון.
בסיכום הרבעון, ההוצאות של חילן גדלו ב-11.1% ל-660.9 מיליון שקלים וההכנסות עלו ב-10.6% ל-764.4 מיליון. הרווח הנקי הרבעוני רשם עלייה של 12.3% ל-81.3 מיליון שקלים.
עוד תוצאות: ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-11.1% ל-575 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-8.9% ל-189.4 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 24.78%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו גידול של 7.7% ל-79.8 מיליון שקלים והרווח צמח ב-7.6% ל-103.5 מיליון. ה-EBIDTA הציג עלייה של 8.6% ל-133.8 מיליון.
על רקע הרווחים, חילן הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-46 מיליון שקלים (כשני שקלים למניה).
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של חילן נכון ל-31 בדצמבר 2024 עמד על כ-1.4 מיליארד שקלים לעומת כ-995.6 מיליון ביומה האחרון של 2023. הגידול נובע מרווחי החברה, בקיזוז דיבידנד ששולם ועסקאות עם בעלי זכויות שאינן מקנות שליטה. תזרים המזומנים שנבע לחברה מפעילות שוטפת הסתכם אשתקד ב-422.9 מיליון שקלים לעומת 355.5 מיליון בשנה שלפני כן. בחילן מצביעים כמקורות לעלייה בעיקר על שינוי בסעיפי הון חוזר וגידול ברווח הנקי.
מיהו בעל השכר הגובה ביותר בחילן?
עלות שכרם של חמשת בעלי השכר הגבוה ביותר בחילן גדלה ב-2024 ב-27.4% ל-28.2 מיליון שקלים. בעל השכר הגבוה ביותר בחברה הוא המנכ"ל, אלי זיברט, ששכרו זינק בשנה החולפת ביותר מפי שניים – ב-108.5%, ל-10.6 מיליון שקלים. אחריו נמצא שחר אפעל, מנכ"ל נס, עם עלייה של 1% ל-6.1 מיליון שקלים. עלות שכרו של אבי באום, יו"ר חילן, הציגה עלייה שנתית של 6% ל-5.4 מיליון שקלים, זו של גיא דנציג, משנה למנכ"ל נס, גדלה ב-6.1% ל-3.24 מיליון וזו של שריג צור, מנכ"ל ווי אנקור, עמדה על 2.78 מיליון. צור לא נמנה בין חמשת בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר בחילן ב-2023.
באום אמר עם פרסום התוצאות כי "אנחנו גאים לסכם שנה נוספת של צמיחה, עם תוצאות שיא, שנובעות מצמיחה אורגנית משמעותית בפעילות העסקית. ב-2024 צירפנו לקוחות מובילים נוספים למגזר השכר והמערכות הארגוניות, וכן הרחבנו את פעילותנו באמצעות שתי רכישות חשובות – האחת בתחום השכר בארצות הברית והשנייה בתחום הענן בישראל ובאירופה. אנחנו ממשיכים לפתח ולזהות מוצרים וטכנולוגיות חדשות, שישמשו כמנועי צמיחה עבור הקבוצה, תוך בחינה מתמדת של הזדמנויות עסקיות לרכישה ומיזוג בתחומי הליבה שלה וצמיחה אורגנית. אנחנו מאמינים כי אסטרטגיה זו תמשיך להניב עבורנו ערך משמעותי גם בשנים הבאות".
18/03/25 15:01
7.09% of the views
מאת אנשים ומחשבים
קלע טכנולוגיות (Kela Technologies), שהוקמה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, הודיעה באחרונה על גיוס סיד בהיקף 11 מיליון דולר, בהובלת קרן Sequoia, שגרר במהרה סבב A בהיקף 28 מיליון דולר בהובלת קרן Lux; יחד, הגיוסים מביאים את קלע לסך הון של 39 מיליון דולר מאז שהוקמה ביולי 2024.
קלע טכנולוגיות דיווחה כי היא מפתחת פלטפורמה פתוחה ומודולורית "המאפשרת לצבאות מערביים לשלב טכנולוגיות חדשניות במהירות ובצורה חלקה ומאובטחת, על מנת לייצר פתרונות מקצה לקצה לאתגרים קריטיים בביטחון הלאומי".
החברה יצאה כעת ממצב Stealth והודיעה על השלמת שני סבבי הגיוס העוקבים שהסכום אשר גויס בהם יאפשר לה להאיץ את פיתוח והטמעת הפלטפורמה החדשה שלה בישראל, ולאחר מכן במערב.
החברה נוסדה על ידי אלון דרור, חמוטל מרידור, ג'ייסון מני ועמר בר-אילן. לארבעה ניסיון עשיר בתחומי הביטחון הלאומי והטכנולוגיה. Today, Kela is coming out of stealth ????@kela_tech is a next-gen defense prime in Israel ????????
This is an unbelievable team (@AlonDror1, @hamutalm, etc) out of Israel's most elite units
They have lived the cutting edge of warfare and they know exactly what tech is needed pic.twitter.com/JLhCVDhjd1
— Shaun Maguire (@shaunmmaguire) March 17, 2025 מענה מיידי לאתגרים מבצעיים עדכניים בשדה הקרב
בשנים האחרונות, שדה הקרב עובר שינויים רבים ומציב אתגרים טכנולוגיים מהותיים, הדורשים פתרונות חדשניים. פתרונות אלו מוכרחים להיות מבוססים על ניסיון מבצעי, יכולות מחקר ופיתוח מתקדמות ויכולת להתמודד עם אתגרים בזמן אמת. אירועי ה-7 באוקטובר 2023 המחישו כיצד שחקנים בעלי יכולות טכנולוגיות מוגבלות יכולים לנצל בקלות טכנולוגיות מסחריות – כמו חיישנים, רחפנים ואמצעי תקשורת – על מנת לייצר יתרון טקטי מיידי.
לפי קלע, כדי להתמודד עם אתגר זה ולשמר על עליונות בשדה הקרב, תוך התמודדות עם אתגרים צבאיים מורכבים, "צבאות המערב צריכים פלטפורמה שתאפשר אימוץ ופריסה מהירה של טכנולוגיות חדשות, תגובה דינמית לאיומים, ושילוב מהיר של חדשנות מסחרית ביכולות צבאיות".
הפלטפורמה של קלע מאפשרת אינטגרציה מהירה של טכנולוגיות אזרחיות, כגון מודלי AI מתקדמים, סנסורים ומכשירי קצה נוספים, בתוך מערכות צבאיות קיימות, ובכך מספקת מענה מיידי לאתגרים מבצעיים בשדה הקרב.
המידע נאסף ממגוון מקורות, מעובד בזמן אמת ומוצג בממשק פיקוד אחוד, המאפשר שליטה מלאה על כלל המערכות והאמצעים המחוברים. שילוב בינה מלאכותית ואלגוריתמים מתקדמים מסייע בניתוח נתונים, בזיהוי דפוסים ובהפקת תובנות רלוונטיות למפקדים, דבר המייעל את תהליכי קבלת ההחלטות ומאפשר תגובה מהירה ומדויקת לאיומים.
לשלב טכנולוגיות חדשות בצורה גמישה ומאובטחת
המערכת מבוססת על ארכיטקטורה פתוחה ומודולרית, המאפשרת לצבאות לשלב טכנולוגיות חדשות בצורה גמישה ומאובטחת, ללא צורך בשינויים מהותיים במערכות קיימות. יכולת זו מאפשרת לכוחות הביטחון להטמיע פתרונות מתקדמים במהירות, להרחיב את היכולות המבצעיות שלהם ולפעול בצורה מותאמת לתנאי השטח המשתנים.
באמצעות שילוב טכנולוגיות מסחריות מתקדמות והגברת הגמישות בהטמעת חדשנות, הפלטפורמה של קלע יוצרת תשתית חכמה ודינמית לניהול לחימה מודרנית. מהחברה הסבירו כי הפלטפורמה מאפשרת לצבאות להתאים את עצמם במהירות לאיומים משתנים, לשפר את המוכנות המבצעית ולייעל את השימוש במשאבים, תוך שמירה על יתרון בשדה הקרב.
מרידור, נשיאה ומייסדת שותפה ב-קלע טכנולוגיות: "אנחנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית שתעצב את עתיד הביטחון בעולם הדמוקרטי. התמיכה המוקדמת של הקרנות האמריקניות המובילות Sequoia ו-Lux אינה רק הצבעת אמון – היא עדות לחשיבות המשימה שאנו שואפים להוביל. הניסיון, המוניטין והקשרים של השותפים שלנו יהיו מכפילי כוח קריטיים במסע שלנו, מהוכחת הפלטפורמה בישראל להרחבתה לשווקי הביטחון של העולם המערבי – כאשר הצלחה במשימה היא האופציה היחידה".
18/03/25 16:07
7.09% of the views
מאת אנשים ומחשבים
מלם תים סיימה את 2024 עם תוצאות טובות: הן ההכנסות והן הרווח הנקי של הקבוצה גדלו במהלך השנה בשיעור דו ספרתי, וההכנסות אף הגיעו לשיא. ברבעון האחרון של השנה היא רשמה עלייה בהכנסות, בעוד שהרווח הנקי כמעט שלא השתנה.
הדו"חות מראים כי ההוצאות של מלם תים בשנה כולה צמחו ב-30.5% ל-3.8 מיליארד שקלים וההכנסות עלו ב-24.8% ל-752.4 מיליון. הרווח התפעולי צמח ב-38.6% ל-202.5 מיליון שקלים, הרווח הנקי – ב-44.3% ל-92.6 מיליון, וה-EBIDTA רשם עלייה שנתית של 20.4% ל-313.4 מיליון.
במהלך הרבעון האחרון של השנה, ההוצאות הציגו גידול של 15.3% למיליארד שקלים וההכנסות עלו ב-14.5% ל-1.1 מיליארד. הרווח הנקי גדל ב-0.2% ל-22.6 מיליון.
עוד ברבעון, ההוצאות הגולמיות של מלם תים רשמו עלייה של 15.6% ל-949.4 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-5.2% ל-103.7 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 9.8%. כמו כן, הרווח התפעולי רשם עלייה של 1.4% ל-52.2 מיליון שקלים וה-EBIDTA פחת ב-13% ל-79.6 מיליון.
גידול ניכר בעלות השכר של הבכירים
בעקבות הגידול החד ברווחים במהלך 2024, עלות שכרם של חמשת בעלי השכר הגבוה ביותר במלם תים, שבמידה רבה קשורה ברווחיות, עלתה במידה ניכרת מאוד – היא צמחה ב-41% ל-14.3 מיליון שקלים. גם השנה, בעל עלות השכר הגבוהה ביותר בחברה הוא אבי נורמן, מנכ"ל Tie, עם צמיחה של 40.8% ל-3.777 מיליון שקלים. עלות שכרו של שי בסון, מנכ"ל משותף של החברה, צמחה ב-31.7% ל-3.1 מיליון. בהמשך נמצאים שותפו למנכ"לות, אילן טוקר, עם צמיחה של 33.2% בעלות שכרו ל-2.93 מיליון שקלים; זיו קשטן, מנכ"ל Automate IT, עם גידול של 17.8% ל-2.45 מיליון; ואמיר עציוני, שלא נכלל בין מקבלי השכר הגבוה ביותר ב-2023 וב-2024 השתכר מעט מעל שני מיליון שקלים.
מלם תים המשיכה להרחיב בשנה החולפת את הפעילות שלה בחו"ל, באמצעות החברות הבנות Automat IT וסינריון, והן היוו 7% מסך ההכנסות שלה בשנה כולה. היא צופה שב-2025 הנתון יגיע ל-10% מסך ההכנסות. כמו כן, היא המשיכה את מגמת הצמיחה האורגנית שלה, בכל מגזרי הפעילות, כשמגזר התשתיות והענן הוביל את המגמה.
בסיכום שנתי, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של מלם תים הסתכם ב-251.7 מיליון שקלים לעומת 220.6 מיליון בתקופה המקבילה ב-2023. בחברה אומרים כי עיקר הגידול נובע מעלייה ברווח התקופתי. הקבוצה רשמה ירידה משמעותית בחוב הפיננסי נטו – מ-306 מיליון שקלים ל-189.5 מיליון.
שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים, אמר כי "הקבוצה ממשיכה את מגמת ההתרחבות ומציגה צמיחה אורגנית בכל הפרמטרים, לצד איתנות פיננסית גבוהה ופיזור עסקי במגוון רחב של תחומי פעילות".
18/03/25 16:53
7.09% of the views
מאת אנשים ומחשבים
יעל הר אבן מונתה לתפקיד מנכ"לית אורקל ישראל, במקומו של ערן פייגנבאום – כך נודע לאנשים ומחשבים. עד כה היא שימשה כמשנה למנכ"ל וסמנכ"לית התפעול של החברה.
הר אבן היא בעלת ניסיון עשיר בניהול בכלל ובעולם הטכנולוגיה בפרט: בין השאר, היא שימשה במהלך הקריירה שלה כמנכ"לית קידום, קבוצת ג'ירף וברן רביב מקבוצת ברן. כמו כן, היא הייתה יו"רית הדירקטוריון של יסודות ברניב ומנהלת פיתוח עסקי בקבוצת בזק. ברזומה שלה יש אף חברות, בהתנדבות, בוועד המנהל של בית הספר למשחק ניסן נתיב, ומנטורינג בתוכניות MBA ו-GMBA במרכז הבינתחומי הרצליה.
להר אבן תארים ראשון ושני בסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, והיא סיימה תוכניות מימון ופיננסים למנכ"לים ומנהלים בכירים ותוכנית לדירקטורים בחברות הממשלתיות – שתיהן במרכז הישראלי לניהול.
ערן פייגנבאום, עד כה מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: עדי אורני
פייגנבאום מסיים את תפקידו כמנכ"ל אורקל ישראל לאחר קרוב לארבע שנים. הוא מונה לתפקיד ביולי 2021, בעקבות עזיבתו של עוזי נבון, ששימש בו כשמונה שנים ובסיכום כללי, עבד באורקל במשך רבע מאה. לפני שמונה למנכ"ל אורקל ישראל, פייגנבאום שימש במשך שלוש שנים כמנהל אבטחת המידע של הענן הגלובלי של אורקל.
"הייצוג של נשים בעולם הטכנולוגיה הוא כל כך מזערי ומעצבן"
יצוין שהר אבן חברה בפורום הנשים WIT של אנשים ומחשבים. היא אמרה במפגש של הפורום, שנערך בבית אורקל בספטמבר 2022, כי "בתחום הניהול, אנחנו עולות על הגברים. לנו פחות חשוב לנצח, חשוב יותר להבין את הפתרון ואם בסוף פתרנו אבל לא קיבלנו את הקרדיט – מה אכפת לנו? בניהול נשי יש יותר חתירה לפתרון ופחות חתירה לניצחון, והאגו של הנשים נמוך יותר מזה של הגברים".
עוד היא אמרה במפגש כי "הייצוג של נשים בעולם הטכנולוגיה הוא כל כך מזערי ומעצבן. כך, 5% ממשרות הניהול הבכירות בעולמות הטכנולוגיה מאוכלסות על ידי נשים, 78% מהסטודנטים.ות בעולם לא יודעים.ות למנות ולו אישה בכירה אחת בהיי-טק, ורק 3% מהנערות והסטודנטיות שנשאלו במה הן רוצות לעסוק ענו: בטכנולוגיה. זה מצב שלא ניתן ולא צריך להשלים איתו".
יצוין כי אורקל היא אחת מענקיות הטק הבודדות שמנוהלות על ידי אישה: המנכ"לית שלה היא הישראלית לשעבר צפרא כץ.
מאורקל ישראל לא נמסרה תגובה.